KERSTBOX is de totaal oplossing voor de administratieve organisatie van de verkoop en logistiek van kerstpakketten, keuzegeschenken, relatiegeschenken, kerstmarkten en CRM. Alles wat met het organiseren, verkopen, produceren en afleveren van kerstpakketten, keuzegeschenken, relatiegeschenken en kerstmarkten te maken heeft is in KERSTBOX ingebouwd. Waar mogelijk controleert KERSTBOX tijdens de invoer de gegevens op (mogelijke) fouten. 
Met een minimum aan handelingen wordt een maximum aan informatie, snelheid én betrouwbaarheid bereikt, waardoor een goed overzicht ontstaat.

KERSTBOX is eenvoudig, compleet en direct beschikbaar voor de kerstbranche.

 

Functionaliteit voor de kerstpakketten modules.

KERSTBOX kerstpakketten, ondersteunt de volgende werkzaamheden volledig:
1. Inkoop
2. Samenstellen pakketten
3. Offerte
4. Verkoop
5. Orderadministratie
6. Voorraadadministratie
7. Productie (meerdere locaties)
8. Verzending
9. Facturatie
10. Scannen van artikelen
11.
 Rapportages

In KERSTBOX kunnen meerdere productielocaties worden bijgehouden. Hiermee kan de totale logistiek per productielocatie (inkoop, productie en verzending) volledig worden aangestuurd.

Hieronder volgt een beknopte beschrijving van de werkzaamheden.


1. Inkoop 
De inkoop wordt ondersteund door een artikel-, leveranciers- en een bestellingenmenu.

Artikelmenu
Voor de artikelen worden o.a. de volgende gegevens geregistreerd:
Artikelnummer en omschrijving, artikel leverbaar, inkoopprijs, verkoopprijs, artikelgroep, leverancier, BTW, etc.
Verder biedt het artikelmenu artikelanalyses, printen overzichten en rapporten (o.a. barcodes, uitverkochte artikelen, prijslijst verkoop, etc.), verscheidene artikel selecties, etc.

Leveranciersmenu
In het leveranciersmenu kunnen de n.a.w.-gegevens en het assortiment worden ingevoerd. Daarnaast kunnen artikelen van een leverancier op uitverkocht gezet worden en rapportages worden gedraaid.

Bestellingenmenu
Het inkopen van de goederen bij de leveranciers is ondergebracht in het bestellingenmenu. Op basis van de ingevoerde orders maakt 
KERSTBOX voor elke productielocatie een bestelvoorstel per leverancier. Dit bestelvoorstel kan direct omgezet worden in een bestelling per leverancier. Verder kunnen o.a. bestellingen worden aangepast, losse bestellingen worden ingegeven en artikelen snel op bestellijsten worden opgezocht. Ook is er op elk moment direct inzicht in de openstaande bestellingen. KERSTBOX berekent altijd de netto bestelbehoefte: aantal uit orders -/- bestellingen -/- voorraad. Op deze wijze wordt er nooit meer dan 1 collo - 1 stuks overgehouden!!


2. Samenstellen pakketten 
In KERSTBOX kunnen onbeperkt pakketten worden samengesteld en bewaard, zowel standaardpakketten als maatwerkpakketten. Hier kunnen onder andere:
pakketten samenstellen op basis van het artikelen assortiment, artikelen foutloos automatisch inscannen, automatische prijsberekening van de pakketten uitvoeren, pakketten kopiëren
automatische controle of het artikel nog leverbaar is, marge per pakket uitrekenen, etc.


3. Offerte
Met de offerte module kunnen heel makkelijk rechtstreeks vanuit KERSTBOX offertes worden aangemaakt, met of zonder de afzonderlijke prijzen per artikel. De offerte wordt opgeslagen in een Word bestand en deze kan direct verder worden opgemaakt.
Per klant kunnen meerdere offertes worden uitgebracht. Natuurlijk kan in een offerte meerdere pakketten worden geselecteerd.


4. Verkoop
KERSTBOX geeft uitgebreide ondersteuning aan de verkoop. Naast de n.a.w.-gegevens en verkoper van de klanten kunnen contact gegevens worden geregistreerd en via telemarketing kunnen de klanten actief benaderd worden. Er kan worden bijgehouden wanneer de klant voor het laatst gebeld is en wanneer de klant opnieuw gebeld moet worden. Verder kan de agenda per verkoper bijgehouden worden, bestaat de mogelijkheid om afleveradressen in te voeren, etc. 
KERSTBOX houdt ook automatisch bij of de klant de order al geplaatst heeft.
Ook kunnen de volgende overzichten gemaakt worden:

  • alle klanten
  • klanten per verkoper
  • klanten die niet gemaild moeten worden
  • agenda
  • etc.

5. Orderadministratie
Het bijhouden van de verkopen van de pakketten vindt plaats in de orderadministratie. Hier kunnen uitgebrachte offertes direct omgezet worden in orders. Per klant kunnen één of meerdere orders worden aangemaakt (orderkop). Per order kan u één of meerdere suborders aangemaakt worden. Tenslotte is het mogelijk per suborder aan te geven naar welk(e) adres(sen) de pakketten moeten (afleverdetails).
In de orderadministratie worden o.a. de volgende zaken geregistreerd:
A. Orderkop: Registratie van klant, order- en afleverdatum, kerstkaart en/of artikel van de klant in pakken en of deze al binnen is, aantal pakketten definitief, aflevergegevens bekend, etc.

B. Suborder: In de suborder wordt een pakket geselecteerd met de bijbehorende prijs en kan worden aangegeven of er een kerstkaart en/of artikel van de klant in moet. Bij selectie van een pakket controleert 
KERSTBOX of de artikelen nog leverbaar zijn en geeft een waarschuwing.

C. Afleverdetails: In de afleverdetails kan tenslotte worden opgegeven hoeveel pakketten er naar de verschillende adressen moeten, met welk type bezorging en op welke datum.

Verder kan per order een orderbevestigingen worden aangemaakt en per suborder wordt de status (niet in productie, in productie of gereed) weergegeven en kunnen de kerstkaarten en/of eigen artikelen snel worden ingeboekt.

Tenslotte kunnen website orders rechtstreeks in KERSTBOX geïmporteerd worden.


6. Voorraadadministratie
KERSTBOX biedt de mogelijkheid om de voorraden voor meerdere productielocaties bij te houden. 
Voorraadmutaties vinden plaats door:

  • opboeken van de voorraad bij de goederenontvangst.
  • automatisch afboeken van de voorraad bij vrijgeven van de orders voor productie.
  • handmatige voorraadcorrecties (breuk, manco's, etc.).

Doordat er met productgroepen gewerkt wordt kunnen de bestellingen snel ingeboekt worden. Verder kunnen verschillende overzichtelijke voorraadlijsten worden uitgedraaid. 


7. Productie
De productie wordt in KERSTBOX volledig ondersteund met de volgende functionaliteit:

  • orders vrijgeven voor productie, waarbij gecontroleerd wordt of alle artikelen, kerstkaarten en de artikelen van de klant aanwezig zijn.
  • volledig automatisch afboeken van de voorraad.
  • printen van de productiebon (magazijn picklist), afleveradressen en palletvellen.
  • productie order open laten als nog niet alle artikelen binnen zijn
  • controleren openstaande productie orders
  • verzamelorders maken
  • orders gereed melden

8. Verzending
Alle verzending worden overzichtelijk op een afleverlijst weergegeven, gegroepeerd per afleverdag en wijze van verzending (flexibele opmaak). Vrachtbrieven kunnen per order of afleverdatum worden geprint.


9. Facturatie
Van de orders kunnen (deel)facturen worden aangemaakt, welke gekoppeld kunnen worden met de boekhouding.


10. Scannen van artikelen
Via het artikelenmenu kunnen alle artikelen die in de showroom staan worden voorzien van een eigen barcode. Bij het samenstellen van een pakket kunnen de artikelen met een barcode scanner makkelijk, snel en foutloos worden ingescand.


11. Rapportages
Om het alles compleet te maken is KERSTBOX voorzien van zeer overzichtelijke rapportages. We noemen hier:

  • verkoopoverzicht.
  • flexibele inkoop overzichten.
  • flexibele brutowinst overzichten.
  • artikelanalyses: handig als een artikel niet meer leverbaar is. Het laat zien voor wie het artikel bestemd is en hoe het er voor staat met de orderstatus van de verschillende.
  • vele export mogelijkheden naar Excel.

 


Tijd voor een demo....??? Hoe eenvoudig kan het zijn....???

Neem contact met ons op voor meer informatie of maak afspraak voor een vrijblijvende demo.